Algemene voorwaarden
Artikel 1: Algemeen, toepasselijkheid van algemene voorwaarden
Voor een soepel verloop en een goede organisatie van uw reis dient u onze algemene verkoopvoorwaarden te accepteren. De reis- en betalingsvoorwaarden regelen de juridische relatie tussen u en Travelgroep B.V. Door bij ons te boeken, accepteert u deze algemene verkoopvoorwaarden. De gegevens van TravelGroep BV zijn:
TravelGroep BV, opererend onder Voetbalreizen.nl
John M. Keynesplein 12-46
1066EP Amsterdam, Nederland
Telefoon: 0337 981 152 (We zijn bereikbaar van maandag
vrijdag van 09:00–17:00 uur)
E-mail: [email protected]
Artikel 2: Overeenkomst
2.1 De overeenkomst komt tot stand door de reizigers aanvaarding van het aanbod van Voetbalreizen.nl. De aanvaarding door de reiziger gebeurt meestal elektronisch (via de boekingsmodule op de website), maar kan ook schriftelijk of telefonisch plaatsvinden.
2.2 Zorg ervoor dat u bij aanvaarding van het aanbod uw gegevens volledig en juist aan Voetbalreizen.nl verstrekt. Voetbalreizen.nl vertrouwt op de juistheid van deze informatie. Als een boeking later moet worden aangepast vanwege onjuiste of onvolledige informatie, zijn alle bijbehorende kosten voor uw rekening.
2.3 Nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, ontvangt u schriftelijk of elektronisch (via e-mail) een bevestiging van de overeenkomst. U dient deze bevestiging onmiddellijk na ontvangst zorgvuldig te controleren op eventuele fouten. Deze bevestiging omvat informatie zoals reisdata, hotelaccommodatie, vluchtgegevens, het evenement en persoonlijke informatie. Indien de informatie in de bevestiging onjuist is, dient u uiterlijk binnen 24 uur contact op te nemen met Voetbalreizen.nl. Wijzigingen in vluchten of namen binnen 24 uur kunnen vaak leiden tot extra kosten. Voetbalreizen.nl is niet aansprakelijk voor schade of kosten indien achteraf blijkt dat de bij boeking verstrekte informatie onjuist was. Kosten die voortvloeien uit het wijzigen van een boeking ten gevolge van onjuiste of onvolledige informatie zijn voor uw rekening.
2.4 Voetbalreizen.nl gaat de overeenkomst aan onder de voorwaarde dat de geboekte onderdelen daadwerkelijk kunnen worden gereserveerd. Voetbalreizen.nl behoudt zich in dit kader het recht voor om tot maximaal één werkdag na ontvangst van de overeengekomen reissom de overeenkomst te annuleren, in welk geval Voetbalreizen.nl de betaalde reissom binnen 5 werkdagen na betaling zal restitueren.
2.5 Wijzigingen in vervoerskosten of andere kosten of heffingen (BTW, luchthaven- of brandstoftoeslagen) worden door Voetbalreizen.nl nooit doorberekend aan de klant. De reissom die voor de geboekte reis is betaald, kan dus nooit meer veranderen nadat de boeking is gemaakt.
2.6 Eventuele toeristenbelasting moet door de reiziger bij aankomst worden betaald bij de receptie. Deze belasting is niet bij de boeking inbegrepen en moet direct door de reiziger worden betaald. De betaling van toeristenbelasting is de exclusieve verantwoordelijkheid van de reiziger en kan niet door ons worden terugbetaald of van ons worden gevorderd.
2.7 Kennelijke fouten en vergissingen (die evident fouten of vergissingen zijn) in de gegevens die door of namens Voetbalreizen.nl en diens leveranciers via de website of in de overeenkomst, worden verstrekt, binden Voetbalreizen.nl niet. Voetbalreizen.nl aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid. Daarnaast behoudt Voetbalreizen.nl zich het recht voor om zich te beroepen op kennelijke fouten in aanbiedingen.
Artikel 3: Betaling
De totale reissom (of het te betalen bedrag) dient op het aangegeven tijdstip op de rekening van Voetbalreizen.nl te zijn bijgeschreven. Indien u de reis hebt geboekt met een aanbetaling, sturen we u 6 weken voor vertrek een herinnering voor de resterende betaling. Pas indien u niet hebt gereageerd op de derde herinnering, wordt de betalingstermijn als definitief beschouwd. Bij niet tijdige betaling (d.w.z. na de derde herinnering en 4 weken voor vertrek) bent u in verzuim en komen eventuele rente en kosten die Voetbalreizen.nl door uw verzuim moet maken (zoals betalingen aan leveranciers en eventuele incassokosten) volledig voor uw rekening en wordt de reis geannuleerd.
Artikel 4: Wijzigingen
4.1 Voetbalreizen.nl is niet verantwoordelijk voor het, om welke reden dan ook, niet kunnen deelnemen aan de reis en/of het geboekte evenement, en is niet aansprakelijk voor eventuele schade die hierdoor wordt geleden. Voetbalreizen.nl zal altijd zorgen voor een geschikt reisschema waarbinnen een bezoek aan het evenement redelijkerwijs mogelijk is. Voetbalreizen.nl zorgt ervoor dat de reisonderdelen worden afgestemd op het evenement. Het is echter uw eigen verantwoordelijkheid om op tijd op het evenement aanwezig te zijn.
4.2 In het geval dat omstandigheden buiten uw controle uw deelname aan een reis of het bijwonen van een geboekt evenement of wedstrijd verhinderen, zoals vertragingen of annuleringen van vluchten, onvoorziene last-minute herschikking van evenementen of wijzigingen van wedstrijdtijden, zetten wij ons in om u zo goed mogelijk te helpen, afhankelijk van de aard van uw boekingen bij ons en de onderliggende oorzaak van het probleem. Het is belangrijk om te weten dat er aanzienlijke verschillen zijn in verantwoordelijkheid en protocol voor het afhandelen van schade, afhankelijk van het feit of de onderdelen van uw reis bij ons zijn geboekt of bij derden. Dit geldt voor situaties waarin de eerste dag van de reis al is begonnen, om de timing van de toepasbaarheid te verduidelijken.
4.2a Bij ons geboekte onderdelen: Als u verschillende onderdelen van uw reis bij ons hebt geboekt, zoals vluchten, hotels of kaartjes voor evenementen, zullen we nauw met u samenwerken om oplossingen te vinden om verstoringen van uw reisplannen tot een minimum te beperken. We zijn echter niet verantwoordelijk voor eventuele extra kosten die hieruit voortvloeien.
4.2b Niet bij ons geboekte onderdelen: Voor onderdelen van uw reis die u zelfstandig hebt geregeld, zoals vluchten die u via een andere aanbieder hebt geboekt, kunnen we geen verantwoordelijkheid nemen voor problemen of gevolgschade die hieruit voortvloeien. Dit betekent dat als uw onafhankelijk geboekte vlucht bijvoorbeeld vertragingen of annuleringen heeft, waardoor u een evenement mist, we helaas geen aansprakelijkheid kunnen aanvaarden voor deze omstandigheden.
4.2c Als het evenement wordt uitgesteld buiten het tijdsbestek van uw reis, zullen we alleen de onderdelen die u bij ons hebt geboekt opnieuw boeken voor de nieuwe datum van het evenement, zodat u het evenement kunt bijwonen. Om teleurstellingen te voorkomen, bieden we tijdens het boekingsproces een uitgebreid servicepakket aan. Bij uw boeking ontvangt u het "All In One"-servicepakket. U hebt daarbij ook de optie om naar het Premium Plus-pakket te upgraden, wat vooral handig is als uw reisdata niet zo flexibel zijn. Zie artikel 10 van onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.
De reis zou alleen moeten worden aangepast in het geval van een significante verandering van de wedstrijdtijd die niet past binnen uw huidige reisschema. Voetbalreizen.nl hanteert een minimum van 2 uur tussen de geplande aankomsttijd en de start van het evenement. Voetbalreizen.nl past alleen de vlucht en/of het hotel aan als dat nodig is vanwege de gewijzigde wedstrijdtijd.
4.3 Voetbalreizen.nl is gerechtigd om op grond van gewichtige omstandigheden die onverwijld aan u worden medegedeeld een substantiële wijziging in de overeenkomst aan te brengen. Voetbalreizen.nl is ook gerechtigd om de overeenkomst te wijzigen op grond van gewichtige omstandigheden die aan u zijn medegedeeld, ook al zou u daardoor slechts geringe nadelen ondervinden. Dit kan gepaard gaan met kleine wijzigingen van vluchten, naast andere mogelijke veranderingen.
4.4 Voetbalreizen.nl behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in uw geboekte reis om ervoor te zorgen dat u niet in een overboekt hotel wordt ondergebracht of de wedstrijd mist vanwege aangepaste vluchten of aanvangstijden. Over het algemeen kunnen de volgende wijzigingen optreden:
- Hotels: In uitzonderlijke gevallen kan uw hotel volgeboekt zijn. In dat geval zoeken we naar een alternatief, waarbij we altijd streven naar een gelijkwaardig hotel. U wordt altijd voor vertrek op de hoogte gesteld van dergelijke wijzigingen. Hier valt echter niet over te onderhandelen.
- Vluchten: Vluchttijden kunnen buiten onze invloedssfeer wijzigen. Als een tijdswijziging niet meer dan 5 uur afwijkt van wat u hebt geboekt, dient u deze wijziging te accepteren, tenzij dit betekent dat u niet op tijd bij de wedstrijd kunt zijn. Als de vertrektijd meer dan 5 uur vroeger of later is dan oorspronkelijk geboekt, proberen we samen met u een alternatief te vinden. Wijzigingen in uw reis worden voor vertrek aan u doorgegeven.
- Evenementkaarten: We kunnen u een upgrade van de evenementkaarten aanbieden. Soms is een upgrade de enige optie. In dat geval dient u de upgrade te accepteren, maar zullen we u voor de wedstrijd hierover informeren.
Artikel 5: Vervanging
5.1 Als u niet in staat bent om deel te nemen aan de reis, dan kan iemand anders u vervangen onder de voorwaarden vermeld in paragraaf 2 en 3.
5.2 De voorwaarden voor vervanging zijn als volgt:
a) De vervangende deelnemer voldoet aan alle voorwaarden van de reis of het evenement.
b) Het verzoek wordt niet later dan 10 dagen voor vertrek ingediend, of in ieder geval tijdig zodat de nodige acties en formaliteiten voor vervanging kunnen worden uitgevoerd.
c) De voorwaarden van de leveranciers van Voetbalreizen.nl staan vervanging niet in de weg.
d) Alle kosten in verband met vervanging moeten tijdig en volledig door u of de vervangende deelnemer worden betaald.
5.3 De reiziger kan tot 10 dagen voor aanvang van de reis een vervangende deelnemer aanwijzen, tenzij er uitzonderlijke redenen zijn die dit verhinderen. Er wordt 50 euro administratiekosten per persoon in rekening gebracht voor het aanwijzen van een vervanger. Als er bij dienstverleners extra kosten ontstaan door deelnemersveranderingen, zullen deze ook worden doorberekend. Bij een dergelijke contractoverdracht zijn de reiziger als oorspronkelijke boeker en de vervangende persoon gezamenlijk aansprakelijk voor de extra kosten. De reiziger is verplicht om de volledige naam, nationaliteit en geboortedatum van de vervangende deelnemer door te geven. Afhankelijk van de club, luchtvaartmaatschappij of hotel is een naamsverandering niet altijd mogelijk. Daarom wordt deze mogelijkheid eerst gecontroleerd bij de desbetreffende club, hotel, luchtvaartmaatschappij en leverancier. Als een naamswijziging niet mogelijk is, moet een nieuwe kaart worden gekocht, afhankelijk van de beschikbaarheid. Dit zal met de boeker worden gecommuniceerd.
Neem contact met ons op en we informeren u graag over de kosten.
Artikel 6: Reisdocumenten
6.1 Voetbalreizen.nl zal u uiterlijk 7 dagen na volledige betaling voorzien van de benodigde reisdocumenten, waaronder (indien van toepassing) uw hotelreservering, vluchtgegevens en informatie over evenementenkaarten. Evenementenkaarten worden uiterlijk 24 uur voor aanvangstijd toegestuurd. Het zijn altijd kaarten voor het thuisvak van de club van bestemming. Houd dit s.v.p. in gedachten. Het is niet toegestaan om tijdens de wedstrijd clubkleding van de tegenstander te dragen. Indien de reisbescheiden 7 dagen na volledige betaling nog niet in uw bezit zijn, dient u contact op te nemen met Voetbalreizen.nl.
6.2 U bent verplicht om de door Voetbalreizen.nl verstrekte reisbescheiden direct na ontvangst zorgvuldig te controleren op eventuele fouten. Indien de reisbescheiden onjuist zijn, dient u direct contact op te nemen met Voetbalreizen.nl. Voetbalreizen.nl is niet aansprakelijk voor schade of kosten indien later blijkt dat de reisbescheiden onjuist zijn. De kosten voor het aanpassen van de reisdocumenten als gevolg van door u verstrekte onjuiste of onvolledige informatie zijn voor uw eigen rekening.
6.3 U bent zelf verantwoordelijk voor het in bezit zijn van de juiste en geldige grens- en reisdocumenten, zoals een geldig(e) paspoort/identiteitskaart, visa en eventuele gezondheid gerelateerde documenten. U dient deze informatie zelf op te vragen bij de relevante autoriteiten. Voetbalreizen.nl is niet aansprakelijk voor schade of kosten indien u niet beschikt over de juiste en geldige grens- en reisdocumenten. Wij zijn niet aansprakelijk als u of een lid van uw groep zonder het juiste paspoort en/of visum reist of zonder de benodigde vaccinaties.
6.4 Voetbalreizen.nl raadt u ten zeerste aan om een volledige reisverzekering af te sluiten bij een externe aanbieder.
Artikel 7: Aansprakelijkheid en force majeure
7.1 Voetbalreizen.nl verplicht zich de overeenkomst uit te voeren overeenkomstig de verwachtingen die u op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag hebben. U dient zich te houden aan alle instructies, aanwijzingen en algemene voorwaarden (of boekingsvoorwaarden) van Voetbalreizen.nl en de door diens ingeschakelde derden en leveranciers.
7.2 Voetbalreizen.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schadeclaims van welke aard dan ook indien:
A) de tekortkoming Voetbalreizen.nl of de persoon van wiens hulp bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt, niet kan worden toegerekend omdat:
- de tekortkoming aan uzelf te wijten is; of
- de tekortkoming niet kon worden voorzien of verholpen en toe te schrijven is aan een derde partij die niet betrokken is bij de levering van de diensten die deel uitmaken van de reis; of
- de tekortkoming te wijten is aan force majeure (overmacht), abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wens van de partij die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden;
B) u de schade hebt kunnen verhalen via een verzekeringspolis, zoals een reis- en/of annuleringsverzekering en/of ziektekostenverzekering, of indien u al op een andere manier schadeloos bent gesteld;
C) en voor zover een verdrag of wet aansprakelijkheid uitsluit of beperkt.
7.3 Onverminderd het bepaalde in de voorgaande paragrafen van dit artikel is de aansprakelijkheid van Voetbalreizen.nl voor schade anders dan door dood of letsel en derving van reisgenot beperkt tot maximaal driemaal de reissom. De aansprakelijkheid van Voetbalreizen.nl voor derving van reisgenot/pijn en leed is beperkt tot maximaal eenmaal de reissom.
7.4 In het geval van vluchtvertragingen waarvoor u compensatie wenst (en kunt) aanvragen, moet u rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij. U kunt contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij via de formulieren op hun website of per brief. Geef dan aan dat er een vertraging was met opgave van de datum, het vluchtnummer en de luchthaven. Vermeld daarbij ook het bedrag van de compensatie en andere schades, en op welke rekening dit gestort moet worden. Zorg ook voor bewijs. De luchtvaartmaatschappij moet de compensatie binnen een redelijke termijn betalen.
Artikel 7.5: Verloren of beschadigde bagage
Als ingecheckte bagage zoekraakt, laat aankomt of beschadigd raakt tijdens de vlucht, is de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk. De schade mag niet het gevolg zijn van een zelf veroorzaakt defect, zoals het lekken van een fles zonnebrandcrème die niet goed was afgesloten. Deze aansprakelijkheidsregel geldt alleen voor ingecheckte bagage. De passagier blijft verantwoordelijk voor de handbagage. De luchtvaartmaatschappij kan alleen aansprakelijk worden gesteld als deze zelf een fout begaat. Het is van cruciaal belang om bagageschade zo snel mogelijk bij de luchtvaartmaatschappij te melden, idealiter direct na ontdekking of zodra het wordt opgemerkt, zodat een probleem snel kan worden opgelost. De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben specifieke termijnen waarbinnen een bagageschade kan worden gemeld, meestal binnen een bepaald aantal dagen na de vlucht. Het is belangrijk om het beleid van de luchtvaartmaatschappij met betrekking tot bagageclaims en meldingsprocedures te raadplegen om er zeker van te zijn dat u aan hun vereisten voldoet.
In geval van verlies of diefstal van bagage in het hotel, is het van cruciaal belang om onmiddellijk een schriftelijk schaderapport bij de receptie van het hotel in te dienen en de plaatselijke politie in te lichten. Let op: We zijn niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal van bagage in het hotel. U kunt contact opnemen met uw reisverzekering voor de afhandeling van de schade.
Artikel 8: Klachten
8.1 Voetbalreizen.nl streeft ernaar om uw reis zo soepel mogelijk te laten verlopen. Toch kunnen er problemen ontstaan. Indien u op enig moment klachten heeft of problemen ondervindt, dient u dit direct te melden via het noodnummer van Voetbalreizen.nl en deze melding schriftelijk (via e-mail of sms) aan Voetbalreizen.nl te bevestigen. Deze melding stelt Voetbalreizen.nl in staat om het probleem ter plekke en indien mogelijk direct aan te pakken.
8.2 Klachten die tijdens de reis niet direct (aantoonbaar) zijn gemeld conform artikel 8.1 worden bij terugkomst niet in behandeling genomen. Indien u tijdens de reis een klacht heeft gemeld en deze is niet naar tevredenheid opgelost, dan dient u deze binnen 30 dagen na terugkomst schriftelijk per e-mail (info@ Voetbalreizen.nl) in te dienen bij Voetbalreizen.nl. Als u dit niet doet, wordt de klacht niet meer in behandeling genomen en vervallen al uw rechten. Indien u uw klacht tijdig heeft ingediend, zal Voetbalreizen.nl binnen maximaal 10 werkdagen per e-mail of brief op uw klacht reageren.
Artikel 9: Geschillen
Op alle geschillen tussen u en Voetbalreizen.nl is Nederlands recht van toepassing. Geschillen moeten uitsluitend worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter. Als uw woonplaats niet in Nederland is, kunt u een geschil ook voorleggen aan een buitenlandse rechtbank. Elk recht op een claim vervalt één jaar na het einde van de reis, of, als de reis niet heeft plaatsgevonden, één jaar na de oorspronkelijke begindatum.
Artikel 10: Servicepakketten
Artikel 10.1
Bij boeking ontvangt u het "All In One"-servicepakket. Daarnaast kunt u tegen een meerprijs kiezen voor het Premium Plus-pakket, wat we aanraden als u ten aanzien van uw reisdata minder flexibel bent in het geval van een verandering van wedstrijddatum.
All In One-servicepakket:
- Zitplaatsgarantie
- Gegarandeerde SGR-dekking
- 24/7 direct persoonlijke service
Indien een wedstrijd wordt verplaatst, zorgen we ervoor dat uw bij ons geboekte reisarrangementen worden aangepast, zodat u de wedstrijd toch kunt bijwonen. Dit is wat we aanbieden:
- Aanpassing van reisdata: We passen uw reisdata zonder extra kosten aan. We zullen de vlucht (heen of terug) of hotelreservering alleen aanpassen als dat nodig is voor de nieuwe wedstrijdtijd.
- Dekking van de kosten: De aanpassingskosten worden door ons gedekt, zodat u geen extra kosten hebt.
- Omboeken van de vlucht: Indien u uw vlucht bij ons hebt geboekt en deze moet worden omgeboekt om de wedstrijd bij te kunnen wonen, dan dekken wij de omboekingskosten.
- Hotelaccommodatie: Indien u een hotel bij ons hebt geboekt en een extra overnachtingsnacht is nodig vanwege de nieuwe wedstrijddatum, dan dekken wij de kosten voor die extra nacht. Indien de wedstrijd wordt verschoven naar een andere week, dan passen wij uw vlucht- en hotelreserveringen dienovereenkomstig aan, met behoud van hetzelfde aantal hotelovernachtingen.
- Wedstrijdkaarten: Kaarten blijven geldig voor de oorspronkelijk geboekte wedstrijd. Indien de wedstrijd wordt verplaatst, blijven de kaarten geldig voor de nieuwe datum. Houd er rekening mee dat deze kaarten niet kunnen worden gerestitueerd. De mogelijkheid van naamsveranderingen hangt af van de voorwaarden van de clubs.
- Aanpassing van de accommodatie: Indien u uw verblijf liever inkort, zullen wij uw verzoek honoreren. Er wordt echter geen restitutie verleend voor het verkorte hotelverblijf.
- Restitutiebeperking: Houd er rekening mee dat restitutie in contanten of vouchers niet mogelijk zijn.
- Beleid voor wedstrijdwijzigingen: Het is niet mogelijk om zonder extra kosten over te stappen naar een andere wedstrijd.
Premium Plus-servicepakket:
- Zitplaatsgarantie
- Gegarandeerde SGR-dekking
- 24/7 direct persoonlijke service
Indien een wedstrijd wordt verplaatst, zorgen we ervoor dat uw bij ons geboekte reisarrangementen worden aangepast, zodat u het evenement toch kunt bijwonen. Dit is wat we aanbieden:
- Aanpassing van reisdata: We passen uw reisdata zonder extra kosten aan. We zullen de vlucht (heen of terug) of hotelreservering alleen aanpassen als dat nodig is voor de nieuwe wedstrijdtijd.
- Dekking van de kosten: De aanpassingskosten worden door ons gedekt, zodat u geen extra kosten hebt.
- Omboeken van de vlucht: Indien u uw vlucht bij ons hebt geboekt en deze moet worden omgeboekt om de wedstrijd bij te kunnen wonen, dan dekken wij de omboekingskosten.
- Hotelaccommodatie: Indien u een hotel bij ons hebt geboekt en een extra overnachtingsnacht is nodig vanwege de nieuwe wedstrijddatum, dan dekken wij de kosten voor die extra nacht. Indien de wedstrijd wordt verschoven naar een andere week, dan passen wij uw vlucht- en hotelreserveringen dienovereenkomstig aan, met behoud van hetzelfde aantal hotelovernachtingen.
- Evenementkaarten: Kaarten blijven geldig voor de oorspronkelijk geboekte wedstrijd. Indien het evenement wordt verplaatst, blijven de kaarten geldig voor de nieuwe datum. Houd er rekening mee dat deze kaarten niet kunnen worden gerestitueerd. De mogelijkheid van naamsveranderingen hangt af van de voorwaarden van de clubs.
- Aanpassing van de accommodatie: Indien u uw verblijf liever inkort, zullen wij uw verzoek honoreren. Er wordt echter geen restitutie verleend voor het verkorte hotelverblijf.
- Optie voor voucher: Indien de nieuwe wedstrijddatum niet voor u uitkomt, ontvangt u een volledige terugbetaling in de vorm van een voucher ter waarde van de totale aankoop prijs. Met deze voucher kunt u een nieuwe voetbalreis naar keuze boeken en hij is één jaar geldig.
- Restitutiebeperking: Houd er rekening mee dat restitutie in contanten niet mogelijk is.
- Beleid voor wedstrijdwijzigingen: Het is niet mogelijk om zonder extra kosten over te stappen naar een andere wedstrijd.
Artikel 10.2: Alleen kaarten
Wedstrijdkaarten zijn geldig voor de oorspronkelijk geboekte wedstrijd. Indien de wedstrijd wordt verplaatst, blijven de kaarten geldig voor de nieuwe datum. Let op: Deze kaarten kunnen niet worden gewijzigd of gerestitueerd. De mogelijkheid van naamsveranderingen hangt af van de voorwaarden van de clubs.
Artikel 11: Annulering van de reis
Het is mogelijk om uw reis te annuleren. Hiervoor kunt u een annuleringsverzoek indienen per e-mail via [email protected], onder vermelding van uw boekingsnummer. We zullen de reis dan voor u annuleren. Houd er echter rekening mee dat delen van uw reis mogelijk niet geheel of gedeeltelijk worden terugbetaald. Restituties worden uitgegeven in de vorm van een voucher die u bij ons kunt gebruiken om een nieuwe reis te boeken binnen één jaar na de datum van uitgifte, en alleen voor de delen die op dat moment nog geannuleerd kunnen worden. Indien u de voorkeur geeft aan een terugbetaling in contanten, dan worden er administratiekosten ter waarde van 10% van de reissom in rekening gebracht, en dit geldt ook alleen voor de delen die op dat moment nog geannuleerd kunnen worden. Indien u een reisverzekering hebt afgesloten, dan kunt u contact opnemen met uw verzekeraar om een claim in te dienen voor de kosten die wij niet kunnen vergoeden.
Artikel 12: Fouten in persoonlijke gegevens
Uw naam, aanhef, geboortedatum en nationaliteit dienen te worden ingevuld zoals aangegeven in uw paspoort of op uw identiteitskaart. Afkortingen, bijnamen en initialen zijn niet toegestaan. Uw voor- en achternaam moeten voor de reservering voluit worden vermeld zoals in uw paspoort of op uw identiteitskaart. Als u echter per ongeluk verkeerde informatie hebt ingevoerd, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om deze informatie te corrigeren. We nemen dan contact op met de luchtvaartmaatschappij, het hotel en de leverancier van de voetbalkaarten om uw gegevens te wijzigen. Kosten die voortvloeien uit boekingsaanpassingen als gevolg van onjuiste of onvolledige gegevens zijn voor uw eigen rekening. We brengen hiervoor ook 25 euro administratiekosten in rekening
Artikel 13: Kortingscodes/cadeaubonnen/vouchers
Kortingscodes, cadeaubonnen of vouchers kunnen worden ingewisseld in het veld "Kortingscode" aan het einde van het boekingsproces. Houd er rekening mee dat er slechts één code per boeking kan worden gebruikt en dat het dus niet mogelijk is om meerdere codes voor één boeking te gebruiken. Bovendien blijft de cadeaubon twee jaar geldig en kan niet worden verlengd.
Artikel 14: FC Barcelona-stadion.
In het geval dat een wedstrijd wordt verplaatst naar een andere locatie binnen dezelfde stad, blijft je ticket geldig voor toegang tot de nieuwe locatie. Er worden geen terugbetalingen of omruilingen gedaan. Door een kaartje te kopen, ga je ermee akkoord de wedstrijd bij te wonen op de aangewezen locatie, of dit nu het Estadio Olimpico of het nieuwe Camp Nou is, zodra deze is voltooid.